کوره قوس الکتریکی

اندازه گیری و حذف نویز سیگنال دما و فلو


کوره قوس الکتریکی چیست؟

از کوره های قوس الکتریکی برای ذوب ضایعات فولادی جهت تولید فولاد استفاده می شود. برای ذوب ضایعات فولادی از انرژی الکتریکی استفاده می شود برای اینکار بین مواد باردار و الکترودها قوس الکتریکی ایجاد شده و گرمای تولید شده توسط این قوس ضایعات را ذوب می کند.

تصویر گرافیکی کوره قوس الکتریکی

نحوه عملکرد کوره قوس الکتریکی

کوره قوس الکتریکی از سه قسمت (مخزن تحتانی، مخزن فوقانی و سقف) تشکیل شده و می تواند به صورت هیدرولیکی کج شود. مخزن پایینی، مخزن فوقانی و سقف از داخل نسوز هستند. قسمتهای بیرونی مخزن و سقف عموماً از یک سازه فولادی خنک شونده با آب سرد تشکیل شده است. ترانسفورماتور کوره در مجاورت کوره قوس الکتریکی قرار دارد. این ترانسفورماتور قدرت معمولاً با روغن خنک می شود و برای محافظت از گرما در یک طاق جداگانه نصب می شود. نیروی لازم برای حرکت الکترودها و عملگر های کوره قوس الکتریکی، توسط یک واحد تولید نیروی هیدرولیک (hydrolic power pack unit) تامین می شود. کوره قوس الکتریکی همچنین دارای یک سیستم خنک کننده آبی، یک سیستم هوای فشرده، یک سیستم مکش گازهای فرآیند و یک دستگاه پاتیل نیز می باشد.

نمودار گرافیکی عملکرد کوره قوس الکتریکی

پیشنهاد های شرکت برگ برای فرایند های کوره قوس الکتریکی

به طور معمول دیوارهای جانبی کوره های قوس الکتریکی از صفحات فولادی خنک شونده با آب سرد و جابجا شونده تشکیل شده است. لوله های آب خنک از سقف کوره عبور می کنند. برای محافظت از کوره در برابر گرمای بیش از حد و جلوگیری از آسیب های ناشی از آن، سیستم خنک کننده باید به صورت پیوسته عملکرد صحیحی داشته باشد و در برابر خرابی احتمالی محافظت شود.

تصویر گرافیکی سیستم خنک کننده کوره قوس الکتریکی

برای کنترل و نظارت بر عملکرد سیستم خنک کننده، اندازه گیری جریان و دمای آب، در خطوط تأمین سیستم خنک کننده ضروری می باشد. فشار سیستم توسط یک سنسور یا ترانسمیتر فشار اندازه گیری می شود و به طور همزمان خطاها در ناحیه مکش پمپ تشخیص داده می شود. نظارت بر عملکرد سیستم پمپ منجر به فواصل نگهداری طولانی تر و افزایش زمان کارکرد کل واحد می شود. فلومتر های نصب شده در سیستم خنک کننده، با رسیدن میزان فلوی آب به محدوده های تعیین شده غیر مجاز، سیگنال های هشدار و فرمان لازم را تولید می کنند. برای اندازه گیری فلوی آب در سیستم خنک کننده کوره قوس الکتریکی، فلومتر Burkert 8045 پیشنهاد می شود.

فلومتر الکترومغناطیسی ۸۰۴۵ بورکرت

برای اندازه گیری دقیق و پایدار دما، و همچنین حذف نویزهای الکترومغناطیسی محیط، ایزولاتور – مبدل های PR Electronics پیشنهاد می شوند. این تجهیـــزات قدرت بسیار بالایی در ایزولاسیون و حذف نویز های محیط و حفاظت از تجهیزات کنترل و اتوماسیون در برابر سیگنال های مزاحم و نویزهای الکترومغناطیسی دارا می باشند. بـــــرای نمایش پارامترهای مختلفی که اندازه گیری می شوند هم نمایشگرهای دیجیتال صنعتی PR Electronics پیشنهاد می شود. نمایشگرهای صنعتی PR علاوه بر نمایش پارامتر فرایند قادر به تبدیل و ارسال سیگنال ورودی به سیستم های کنترل و مانیتورینگ را دارند و همچنین نمایشگر های PR 5714 و PR 5715 دارای ۲ الی ۴ رله خروجی نیز هستند که می توانند مطابق با نیاز فرایند، روی ست پوینت های مختلفی از سیگنال ورودی تنظیم و پیکربندی شوند. برای مشاهده جزییات بیشتر روی تصویر کلیک کنید.

نمایشگرهای صنعتی برند PR دانمارک

جمعی از مصرف کنندگان تجهیزات PR Electronics و Burkert در صنایع کشور:

فولاد غرب آسیا: پرشر سوپیچ و ترانسمیتر و مبدل دما و شیر سلونوئیدی پلانجری و شیر کنترلی نیوماتیک و ست تجهیزات جانبی 
صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان: پوزیشنر دیجیتال الکترونیوماتیک 
فولاد سیرجان ایرانیان: شیر سلونوئیدی دیافراگمی و شیر سلونوئیدی نیوماتیک و ست تجهیزات جانبی 
ملی صنایع مس ایران: شیر زاویه ای نیوماتیک و شیر دیافراگمی نیوماتیک و ست تجهیزات جانبی
فولاد غدیر نی ریز: پرشر سوئیچ 
فولاد امیرکبیر کاشان: ایزولاتور – ریپیتر جریان و ترانسمیتر دمای HART و ترانسمیتر دما و نمایشگر – رله کنترلر 
آلومینای ایران: رله کنترلر یونیورسال و ترانسمیتر و مبدل دما و ترانسمیتر ضد انفجار دما 
گروه ملی صنعتی فولاد ایران: فلو کنترلر جرمی 
سیمان زابل: شیر سلونوئیدی و سنسور فلومتر 
نانو فناوران دارویی الوند: سنسور فلومتر و سنسور pH و ORP و فلو ترانسمیتر و ست تجهیزات جانبی 

 

0/5 (0 دیدگاه)