مخازن نگهداری لجن و پساب

اندازه‌گیری و حذف نویز سیگنال سطح مواد مخزن


لجن یکی از اصلی ترین پسماندهای فرایند تصفیه آب و فاضلاب است. در حالی که آب تصفیه شده به راحتی و با رعایت الزامات، قابل تخلیه می باشد، مدیریتِ لجن تولید شده، پیچیده تر است. به طور کلی از لجن تــــــولید شده یا به عنوان کود در زمین های کشاورزی استفاده می شود، یا به عنوان زباله دفن می شود و یا در محل ســـوزانده شده و در برخی موارد از آن به عنوان سوخت برای تولید انرژی استفاده می شود.
در مخزن نگهدارنده لجن، لجن ناشی از فیلتر فشار، توسط جاذبه ته نشین می شود، که حجم لجن را به حداقل می رساند، در نتیجه حجم و ظرفیت تجهیــــــزات و فرآیندهای تصفیه پساب را کاهش می دهد. پمپاژ لجن نیازمند تجهیزاتی است که بتوانند لجن ویسکوز را بدون مسدود شدن مسیر منتقل کنند. به طور معمول برای اندازه گیری و نظارت پیوسته بر حجم لجن موجود در مخزن نگهداری آن، از یک ترانسمیتر اولتراسونیک سطح استفاده می شود.

بــــــرای این فرایند، ترانسمیتر اولتراسونیک سطح مــــــدل BURKERT 8177 و شیر برقی یا سلونوئیدی مدل BURKERT 6027 پیشنهـــاد می شود. PLC هـــــای قدرتمند سری MELSEC Q میتسوبیشی الکتریک، گزینه بسیار مناسبی برای کنترل یکپارچه انواع فرایندهای تصفیه آب و فاضلاب می باشند.

برای تامین تغذیه و اندازه گیری جریان خروجی ترانسمیتر مــذکور و همچنین جهت حفاظت از سیستم کنترلی در برابر نویز می توان از یک نمـــــــایشگر قـــــابل برنامه ریزی PR 5715D استفاده کرد. این ماژول علاوه بر نمایش مقدار سطح در محل فرایند، یک سیگنال 4 تا 20 میلی‌آمپر به سیستم کنترلی ارسال می کند. نمایشگر PR 5715D همچنین دارای رله های کنترلی نیز می باشد که با استفاده از آنها می توان وضعیت روشن یا خاموش بودن پمپ را بر اساس سطح لجنِ درون مخزن، کنترل نمود. کنترل عملکرد پمپ از طریق ارسال سیگنال دیجیتال (on/off) به یک شیر برقی یا سلونوئیدی که در مسیر لوله نصب شده است انجام می شود.

راه حل برگ برای اندازه گیری سطح در مخازن نگهداری لجن

جمعی از مصرف کنندگان تجهیزات PR Electronics و Burkert در صنایع کشور:

شیر پگاه زنجان: پوزیشنر دیجیتال الکترونیوماتیک و سنسور پوزیشن شیر کنترلی و شیر سلونوئیدی دیافراگمی 
شرکت خوشگوار تبریز: شیر دیافراگمی نیوماتیک و پوزیشنر دیجیتال الکترونیوماتیک و شیر زاویه ای نیوماتیک و ست تجهیزات جانبی 
آریا فسفریک جنوب: پوزیشنر دیجیتال الکترونیوماتیک و شیر کنترلی نیوماتیک و ست تجهیزات جانبی 
شیر پاستوریزه پگاه تهران: شیر زاویه ای نیوماتیک و شیر نیوماتیک
خمیر مایه الکل رازی: شیر سلونوئیدی آرمیچری و شیر سلونوئیدی پلانجری و  شیر سلونوئیدی نیوماتیک و ست تجهیزات جانبی 
منطقه ۹ عملیات انتقال گاز: نمایشگر – رله کنترلر و نمایشگر فرانس
بهره برداری نفت و گاز مارون: نمایشگر – رله کنترلر
خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه شمال: نمایشگر – رله کنترلر 
بهره برداری نفت و گاز کارون: نمایشگر – رله کنترلر و  نمایشگر – رله کنترلر 
سیمان آرتا اردبیل: مبدل یونیورسال AC به DC و مبدل – تقویت کننده یونیورسال 

 

0/5 (0 دیدگاه)