پروژه کاندیشن مانیتورینگ

راه اندازی سیستم نظارت سوپروایزری نیروگاه کازرون


پروژه جایگزینی و ارتقاء سیستم نظارت سوپروایزری در واحد های ۱ و ۲ نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون، در دی و بهمن ماه سال ۱۴۰۰ توسط تیم مهندسی شرکت برگ و متخصصین کارفرما در محل نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون با موفقیت اجرا شد. این پروژه شامل تغییر و ارتقاء سیستم پایش وضعیت توربین یا کاندیشن مانیتورینگ (Condition Monitoring) توربین های گازی ۱۲۸ مگاواتی واحدهای 1 و 2 نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون از سیستم قدیمی Bently Nevada به سیستم جدید EMERSON AMS 6500 ATG و همچنین نصب و راه اندازی سیستم Digital Over Speed Protection System) EMERSON AMS 6300 SIS) برای هر دو واحد مذکور است.

تصویر شماتیک مانیتورینگ لرزش توربین ها

توربین های گازی موجود در این نیروگاه از وندور میتسوبیشی و مدل MITSUBISHI MW701D هستند که با توجه به یکسان بودن توربین های ۲ واحد، سیستم های پایش وضعیت و حفاظت DOPS واحدها دارای ساختار مشابهی می باشد. در شکل بالا نمایی از Machine Diagram توربین قابل مشاهده است.
روی هر توربین ۱۰ عدد سنسور لرزش نسبی از نوع Eddy Current و ۱۰ عدد سنسور لرزش مطلق Accelerometer از نوع Piezoelectric و ۳ عدد سنسور سرعت از نوع Magnetic Pickup وجود دارد که در نهایت خروجی این سنسورها به سیستم AMS 6500 ATG و DOPS در اتاق کنترل کابل کشی می شوند.
در ادامه مراحل مختلف پروژه و تصاویر مربوطه تقدیم حضور می گردند.

مرحله ۱: جانمایی و نصب سیستم AMS 6500 ATG و سیستم حفاظتی DOPS و پیاده سازی سیم کشی های لازم و آماده سازی تابلو کنترل و مانیتورینگ.

تصویری از تابلوی کنترل و سیستم AMS 6500 ATG

مرحله ۲: اجرای تست های لازم برای ارزیابی سلامت سیم کشی و ارتینگ و تنظیمات سنسورهای به کار رفته در ماشین .

عملیات تست و ارزیابی تنظیمات سنسورها و سیم کشی

مرحله ۳: تحلیل و بررسی سنسورها و مستندات مربوطه و پیکربندی نمودن کارت های سیستمDOPS و AMS 6500 ATG مطابق با مدارک موجود و شرایط مد نظر کارفرما .

تحلیل و آنالیز مستندات سنسورها برای پیکربندی و تست سخت افزاری

مرحله ۴: تست نرم افزاری سیستم AMS 6500 ATG و سیستم DOPS و اخذ تاییدیه کارفرما

واسط گرافیکی طراحی شده برای پایش وضعیت توربین

مرحله ۵: آموزش کامل اصول مقدماتی کاندیشن مانیتورینگ و تنظیمات نرم افزاری سیستم های حفاظت ویبریشن و DOPS به کارشناسان نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون.

آموزش تحلیل و آنالیزهای نرم افزاری

شرکت برگ دارای ۲۰ سال سابقه درخشان در حوزه طراحی نصب و راه اندازی و تست و بهره برداری از سیستم های پایش وضعیت ماشین آلات یا کاندیشن مانیتورینگ بوده و آماده خدمت رسانی به صنایع و کارخانجات کشور در این حوزه می باشد.

شرکت برگ دارای ۳۰ سال سابقه موفق اجرایی پروژه های اتوماسیون صنعتی و ابزاردقیق می باشد

 

0/5 (0 دیدگاه)